☀️⛱ To już lato 👓🍦⛵


DZIEŃ 1: WAKACYJNA POGODA

1. Słuchanie wiersza Z. Beszczyńskiej ,,Żeby przyszło lato”.


Żeby przyszło lato
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak

czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!

czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!

nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato.

Omówienie treści wiersza:
O czym marzy autorka?
Z czym kojarzy jej się lato?

Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych" J.Stec)
Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)

Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)

Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest...
(koniczyna)

 

„Co nas chroni przed słońcem?”- rozwiązywanie zagadek Magdaleny Wosik

„Co nas chroni przed słońcem?”-zagadki Magdaleny Wosik,
By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem.
(krem przeciwsłoneczny)
Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w ………
(kapelusz)

Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem.
(parasol)
Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie,
gdy razi słońce.
(okulary przeciwsłoneczne)

2. Słuchanie piosenek o lecie.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

https://www.youtube.com/watch?v=br1-TKwMP-k

3. „Leci komar” - zabawa ruchowa w oparciu o piosenkę

 

Leci komar na wycieczkę

Bzyku bzyk tra la la

Przez polankę i przez rzeczkę

Tam przyjaciół ma Bzy bzy bzy 2*

1,2,3 lecisz Ty

4. Praca plastyczna „Słoneczne lato”

Źródło:

www.youtube.pl

www.pracaplastyczna.pl

www.chomikuj.pl

 

DZIEŃ 2: LATO W RÓŻNYCH SMAKACH

1. Wprowadzenie do tematu zajęć

Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące.( lody)

2. Labirynt- zaprowadź dzieci po labiryncie do lodów.

https://megawrzuta.pl/download/9403fccebbd0a7cdd81c4fe98c79884d.html

3. Im więcej/mniej rodzynek, tym lepiej - zabawa dydaktyczna.

 Dzieci dopasowują cyfry i liczbę 5, znajdujące się na rożkach do odpowiadającej im    liczby kropek- rodzynek. Następnie dzieci, układają lody w odpowiedniej kolejności: od najmniejszej liczby rodzynek/cyfry do największej liczby rodzynek/cyfry.

https://megawrzuta.pl/download/c83cba551d5fafc96d575f34cf7ad5fa.html

4. Taniec przy piosence pt. „ Poziomkowe lody”

https://www.youtube.com/watch?v=sePEYNXc_pc

5. Lody z literkami – dopasowywanie odpowiedniej gałki lodu do rożka.

https://megawrzuta.pl/download/01956f522937802eabcc14a1cdd7089d.html

6. Lody - praca plastyczna. Do wykonania pracy potrzebne nam będą : waciki, farbki, papier techniczny kolorowy, pędzle. Dzieci wycinają z kolorowego papieru brązowe rożki następnie przyklejają je do kartki, następnie malują farbkami waciki i przyklejają je również do kartki.

7. Znajdź cień- rodzic rozcina kartki wspólnie z dzieckiem. Zadaniem dzieci dobrać ilustracje z odpowiednim cieniem a następnie przykleić je do kartki.

https://megawrzuta.pl/download/f3b516bc3e261c41fd151476394b8bf9.html

8. Lody –masażyk relaksacyjny

Upał, gorąc, skwar…

(łaskotanie opuszkami palców tuż przy linii włosów – „kropelki potu”)

Każdy o lodach marzy,

(delikatne uciskanie pleców jedną pięścią – „gałki lodów”)

czy to w mieście,

(delikatne dmuchanie za prawym uchem)

czy na plaży.

(delikatne dmuchanie za lewym uchem)

Więc się na lody wybieramy,

(spacerowanie palcem wskazującym i środkowym po plecach, od pasa w stronę karku)

kupujemy lody

(delikatne uciskanie pleców drugą pięścią)

i z apetytem je zjadamy.

(„skubanie” barków tuż przy karku raz jedną, raz drugą dłonią)

Ojej, lody się roztopiły!

(energiczne rysowanie „wężyków” od karku w dół pleców)

W lodową kałużę się zamieniły…

(kreślenie otwartą dłonią dużego okręgu – „kałuża”)

9. Zabawa sensoryczna „ Kostki lodu?” – rodzic dzień wcześniej mrozi kostki lodu z kawałkami owoców np. truskawki, maliny, poziomki ttp.  Zadaniem dzieci jest za pomocą dotyku  oraz wzorku odgadnąć jaki owoc jest w środku. Do miski z ciepłą wodą przekładamy kostki za pomocą szczypiec z wody zimnej. Dzieci mogą przekładać również za pomocą rak.

 

Źródło:

Boberkowyword.pl

Chmikuj.pl

Printerest.pl

Printeka.pl

Superkids.pl

 

DZIEŃ 3: GDZIE SPĘDZAMY WAKACJE

1. Wysłuchanie wiersza pt. "Na wakacje ruszać czas" B. Szelągowskiej.

Na wakacje ruszać czas

 

Za dni kilka –o tej porze

będę witać polskie morze.

Bo najbardziej mi się marzy

żeby bawić się na plaży.

 

A ja chciałbym dotknąć chmury

i dlatego jadę w góry.

Razem z mamą, razem z tatą

w górach lubię spędzać lato.

 

Ja na morze nie mam czasu.

Wolę jechać het- do lasu.

I tam z dziadkiem zbierać grzyby

albo w rzece łowić ryby.

 

Dla mnie to najlepsza pora

żeby wskoczyć do jeziora.

Nie chcę w upał chodzić w góry.

Wolę jechać na Mazury.

 

Morze, góry, las i rzeka;

Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

2. Rozmowa na temat wiersza, wybieranie przez dzieci ilustracji przedstawiających morze, góry, las, jezioro. Wspomnienie o zasad bezpiecznego spędzania wakacji.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-lesie..pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-g%C3%B3rach.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-nad-morzem.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-nad-jeziorem.pdf

 

3. Zabawa ruchowa "Jedziemy na wakacje".

Pokazujemy  ilustracje, a dzieci wykonują czynności związane z danym miejscem: morze - pływanie, góry - wspinanie, las - jazda na rowerze, jezioro - nurkowanie.

4. Ułożenie historyjki obrazkowej "Budujemy zamek z piasku" według kolejności zdarzeń.

https://megawrzuta.pl/download/73a61c59944c788202a17b22b8d0bdbe.html

 

5. Zabawa dydaktyczna "Co tu nie pasuje".

Przedstawienie ilustracji związanych z miejscami do których można wybrać się na wakacje i wskazanie elementów, które nie powinny znaleźć się na obrazku.

 

6. Zabawa ruchowa - "Czy jedziemy na wakacje".

Na umówiony sygnał dzieci naśladują ruchem i głosem sposób poruszania się samochodu, samolotu, pociągu.

 

7. Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź TAK lub NIE. (Do zabawy można wykorzystać kartoniki zielony i czerwony)

• Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?

• Czy w lesie można palić ognisko?

• Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?

• Czy na plaży można zakopać śmieci?

• Czy w górach można spacerować w klapkach?

• Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?

• Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?

• Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?

• Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?

• Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?

• Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

 

8. Zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny ,,Letni spacerek”.

 

Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,

przedszkolaki wybrały się na letni spacer

po drodze spotkały panią na szpileczkach,

pana w klapeczkach

tu stąpały słonie

i biegły konie,

wtem przemknęła szczypaweczka,

spadł drobniutki deszczyk.

Czy przeszedł cię dreszczyk?

 

9. Praca plastyczna "Wakacyjne marzenia"

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/06/wakacyjne-marzenia-praca-plastyczna.html

Na szkłach okularów dzieci mają narysować miejsce, w którym chciałyby spędzić wymarzone wakacje. Muszą także dorysować nos, usta, brwi a także dorobić włosy.

 

DZIEŃ 4: W CO SIĘ BAWIĆ LATEM?

1. Wysłuchanie opowiadania S. Kraszewskiego „Zabawy na podwórku”.

 

Był sobie ogród, o który nikt nigdy nie dbał. Zapuszczony, dziki ogród pełen niebezpiecznych zasadzek, a w nim górki, dołki, wysypiska gruzu, kamieni i śmieci. Tu i ówdzie rosły drzewa, które aż prosiły się o dobrego ogrodnika. Gałęzie uschnięte, połamane, sterczały niebezpiecznie na wszystkie strony i zaczepiały przechodniów, strasząc podrapaniem. Wszędzie bujnie rozpleniły się różne krzaki, a najgęściej – te kolczaste. Dzikie jeżyny, dzika róża, akacje, tarnina. Był to  pełen chrustu raj dla drapichrustów! Aż pewnego dnia pojawił się wysoki płot, który szczelnie ogrodził dziki ogród. Zza płotu dochodziły odgłosy pracy potężnych maszyn budowlanych. Trwało to aż do maja, gdy wysoki płot rozebrano, zastępując go niskim, kolorowym płotkiem ogrodowym. Na  słupie przy  furtce zamykanej na skobelek wisiała tabliczka z napisem: UWAGA! PRACE BUDOWLANE. WSTĘP WZBRONIONY! A nad furtką napis: PLAC  ZABAW z dopiskiem: ZAPRASZAMY OD 1 CZERWCA.

     Przez te kilka miesięcy plac zmienił się nie do poznania. Wyparowały sterty gruzu, kamieni i wysypiska śmieci. Zniknęły górki i dołki, przystrzyżono kolczaste krzaki. Drzewa, starannie okrzesane, nie straszyły już połamanymi gałęziami i suchymi konarami. Korony drzew,  do niedawna rozczochrane i postrzępione, otrzymały nową fryzurę. Jakby wyszły prosto z salonu fryzjerskiego. Z wdzięczności za zainteresowanie i opiekę, drzewa okryły się zielonymi liśćmi i pachnącymi kwiatami. Bujnie rozkwitły białe i liliowe bzy. Wokół kolczastych akacji roiło się od pszczół. Zbierały aromatyczny nektar na miód akacjowy.

 W ostatnich dniach maja trwały prace porządkowe. Spychacz równał teren. Koparka wielką łyżką drążyła dół na piaskownicę. Jedna wywrotka przywiozła i wysypała piasek do piaskownicy. Inna rozsypywała żwir na alejkach, po których jeździł walec. Gdy plac był już wyrównany, piaskownica napełniona piaskiem, a żwir na alejkach ubity, przyjechały ciężarówki z zabawkami ogrodowymi. Panowie w kombinezonach wyładowali z ciężarówek mnóstwo kolorowych części. Postawili części na placu, wzięli w ręce duże klucze i wielkimi śrubami poskręcali części w całość.  Na oczach dzieci stawały na placu  drabinki, domki ogrodowe, zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele i ławeczki. Gdy panowie skończyli montaż zabawek, osadzili je głęboko w ziemi, żeby się nie poprzewracały. A potem ze słupa przy furtce zdjęli napis: PRACE BUDOWLANE i przykręcili tablicę z napisem: REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW.

  Pierwszego czerwca była piękna, słoneczna pogoda. Prawie jak w lecie. Powietrze przesycał aromat kwiatów akacji. A gdy kwitną akacje, niedługo wakacje! Z placyku zabaw zniknęły maszyny budowlane i ciężarówki. Odjechali też panowie w kombinezonach. W słońcu błyszczały nowiutkie zabawki ogrodowe. Zjeżdżalnie zachęcały do zjazdów. Drabinki kusiły do wspinaczki. Huśtawki, czekając na dzieci, same lekko kołysały się na wietrze. Karuzele nie mogły się doczekać, kiedy ktoś zacznie je obracać. Piaskownice zapraszały do budowy zamków z piasku i stawiania babek. A dzieci stały onieśmielone przed furtką i podziwiały wspaniały widok. – Jak myślisz, można wejść? – zapytał Michał.

– Wszystko gotowe, to chyba można! – odpowiedział Rysiek.

 Dzieci ostrożnie poruszyły furtką, odciągnęły skobelek – plac zabaw był otwarty! I zaczęła się zabawa! W miarę jak słońce wędrowało w górę, przybywało dzieci. Ustawiały się kolejki do zjeżdżalni, huśtawek i karuzeli. W piaskownicach zrobiło się tłoczno, na szczęście miejsca i piasku starczyło dla wszystkich chętnych. Starsze dzieci pilnowały porządku. Jeden z chłopców rozpędził się i chciał wjechać przez furtkę na rowerze. – Ej, ty, zatrzymaj się! – zawołał Michał. – Na rowerach nie wolno! – A kto mi zabroni? – opierał się chłopiec. – Ja, bo znam regulamin! Zobacz – na tablicy obrazek – przekreślony rower! To znaczy, że na placu zabaw nie wolno jeździć na rowerze! A dlaczego? Dlatego, bo nie wolno, bo  łatwo kogoś potrącić! – tłumaczył Michał. – Jeśli chcesz jeździć, to nie tutaj, a jeśli chcesz się bawić na placu, to postaw rower przy ogrodzeniu.

 Dziewczynka prowadziła pieska na smyczy. Gdy otwierała furtkę, Zosia zagrodziła jej drogę.  – Z pieskiem nie wejdziesz! – Ale on jest grzeczny! – upierała się dziewczynka. – Może i grzeczny, ale są dzieci, które boją się psów. A poza tym – może nabrudzić. – No to posprzątam! – Z pieskiem nie wolno, widzisz ten obrazek? Zosia pokazała rysunek przekreślonego psa. – Piesek  poczeka za furtką!

  Dwaj chłopcy kopali piłkę. – Hola, hola! – zawołała Zosia. – Chcecie grać w takim tłumie? Nie ma mowy! Grajcie tam, gdzie jest pusto, najlepiej na boisku! Na plac zabaw wjeżdżał chłopiec na wózku inwalidzkim, z nogą w gipsie. – Uwaga, uwaga, bo jedzie łamaga! – krzyknął jeden z piłkarzy, wspinając się na drzewo. – Słuchaj no – krzyknęła Zosia – uważaj, co mówisz! Tak, tak, nie śmiej się, dziadku, z cudzego wypadku! Tobie też może się coś przytrafić! W tym momencie gałąź drzewa złamała się i chłopiec spadł ziemię. – Au, boli! – jęczał, rozcierając bolący pośladek. – Twoje szczęście, że nic sobie nie uszkodziłeś! Ale złamałeś gałąź i złamałeś zakaz!  Zosia pokazała rysunek na tablicy. – Nie wolno niszczyć roślin! A teraz nie płacz, nic się nie stało! Lepiej pomóż osobie niepełnosprawnej, która nie miała takiego szczęścia! Chłopiec dołączył do grupy dzieci pchającej wózek inwalidzki. Razem podtoczyli wózek pod huśtawkę. – Inwalida huśta się bez kolejki! – zawołali. – Nie jestem inwalidą. Za miesiąc zdejmą mi gips! – To za miesiąc nie będziesz inwalidą. Ale teraz jesteś! Pomogli chłopcu z nogą w gipsie wsiąść na huśtawkę i huśtali go delikatnie, by przypadkiem nie spadł i nie złamał sobie czegoś jeszcze. A potem posadzili go na karuzeli i kręcili, ale nie za szybko, tak, by nie zakręciło mu się w głowie. 

Tymczasem na zjeżdżalni zrobił się okropny bałagan. Dzieci nawzajem się popędzały, zjeżdżały jedno za drugim, popychały się albo próbowały wchodzić pod górę tam, gdzie inne jechały w dół. – Tak nie wolno! Wchodzi się po drabince, a  zjeżdżalnią tylko się zjeżdża! – zawołał Adaś, gdy jedno z dzieci uparło się wchodzić po pochylni. Razem z Zosią szybko zaprowadzili porządek na placu zabaw.

 A w piaskownicy nikt się z nikim nie kłócił, nikt nikogo nie popychał. Cicho pracowały małe koparki, wywrotki, ciężarówki, spychacze i walce. – Co robicie? – spytała Zosia. – Budujemy nowy plac zabaw dla naszych zabawek! – odpowiedziały dzieci.

 

2. Rozmowa na temat opowiadania.

Rodzicu, pozmawiaj z dzieckiem na temat opowiadania:

– Co się stało z zaniedbanym ogrodem?

– Jak wyglądał plac po przeróbce?

– Czego nie wolno było robić na placu?

– Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?

– Kto pilnował porządku?

 

3. Zabawy matematyczne.

Do zabawy matematycznej potrzebujemy przedmiotów, które można przeliczać, np. klocki, samochodziki.  Zadaniem dziecka jest wykonać polecenia – zadania wymyślone przez rodzica.

Dziecko ilustruje zadanie za pomocą zabawek, np. klocków czy samochodzików, przelicza je głośno  i podaje rozwiązanie.

 

− Ania znalazła trzy klocki. Potem znalazła jeszcze jeden. Ile teraz ma klocków?

− Tomek dostał od mamy na urodziny dwa autka. Potem dostał jeszcze trzy od taty. Ile razem aut dostał Tomek?

− Lenka zbudowała płotek z pięciu klocków. Dwa klocki zabrał jej Mikołaj. Ile klocków zostało Lenie?

− Na parkingu stało pięć samochodów. Niestety cztery samochody zaraz odjechały. Ile samochodów zostało na parkingu?

Potem zdania próbuje układać dziecko i razem z rodzicem ilustrują to zdanie za pomocą wybranych zabawek.

 

4. Ćwiczenia logorytmiczne

Wykonuj wszystkie ruchy, które są wymienione w rymowance i powtarzaj głośno tekst za Rodzicem.

 

Zrób do przodu cztery kroki i rozejrzyj się na boki.

Tupnij noga raz i dwa, bo zabawa dalej trwa.

Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroki trzy, by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć.

Wkoło obróć się raz – dwa, skacz jak piłka hop – są – są.

Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.

 

5. Zabawa ruchowa „Spacer z piłką”

Dziecko maszeruje w dowolnym kierunku, trzymając piłkę: oburącz przed sobą, oburącz nad głową, na prawej dłoni, na lewej dłoni.

• Zabawa Wysoko – nisko. Piłka leży na podłodze. Kiedy rodzic odbija piłkę wysoko, dziecko podskakuje przed swoją piłką wysoko, kiedy nisko – podskakuje nisko.

• Zabawa Prawa – lewa. Dziecko porusza się po pokoju, przemieszczając piłkę tylko za pomocą nogi – najpierw prawą (pokazuje rodzic), a potem lewą (pokazuje rodzic). • Zabawa Wymiana piłek. Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica, w odległości około 2 metrów od siebie. Każdy trzyma w dłoniach piłkę. Na hasło: Już, dziecko i rodzic turlają piłki do siebie.

• Zabawa Celny rzut. Dziecko wrzuca piłkę do kosza lub innego celu.

 

Źródło:

https://mamotoja.pl/zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-domu-20-pomyslow,sporty-artykul,28865,r1p1.html

https://przedszkole17.edupage.org/text/?text=text/text5&subpage=2

http://logopeda-krakow.pl/zabawy-logorytmiczne

 

DZIEŃ 5: BEZPIECZNE WAKACJE

1. Oglądnijcie film edukacyjny dla dzieci „Dbajmy o bezpieczeństwo” https://youtu.be/6r-fdr_CcPM

2. Wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady” W. Bodalskiej:  (ćwiczenie aktywnego słuchania)

Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze -
Nie zrywaj! Nie zjadaj! -
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie
jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz
nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997.

 

3. Zasady bezpieczeństwa – połącz liniami takie same znaki, powiedź co one oznaczają (ćwiczymy spostrzegawczość i odwzorowywanie). Karta pracy dostępna pod linkiem https://megawrzuta.pl/download/ed7fefd1c064c3ae5be3215aa08c3212.html












4. „Uwaga światło” zabawa ruchowa.
Dzieci reagują odpowiednio na kolory prezentowane przez rodzica. Czerwone światło – stój, zielone światło idź. Zmianę świateł oznajmia rodzic. Kto się poruszy na świetle czerwonym odpada z zabawy.

5. Wysłuchanie piosenki dla dzieci Śpiewające Brzdące - 112 Numer alarmowy

https://youtu.be/R3Qp8KfJSHw

6. Zabawa „Co się zmieniło” – nauczyciel układa emblemat policjanta, strażaka i ratownika , następnie szybko zmienia ich położenie względem siebie i prosi dzieci aby powiedziały co się zmieniło. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.


7. Ćwiczenie grafomotoryczne. Zaprowadź każdą z postaci we właściwe miejsce. Karta pracy dostępna pod linkiem https://megawrzuta.pl/download/8c13cd9e553044c34939794d763186dc.html

8. „Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem lizaków TAK/NIE.                                                                 

Rodzic. czyta zdania, a dzieci oceniają, czy są one prawdziwe, czy fałszywe, i podnoszą odpowiedni lizak

Przykłady zdań:                                                                                                                                                 

  – Na plaży można palić ognisko.

– Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.

– Biała flaga oznacza, że można się kąpać.

– Można chodzić po wydmach.

– Można spacerować po górach w klapkach.

– Na plaży nie można śmiecić.

– Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.

– Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

 

9. „Już wakacje” - ćwiczenie przeliczania, logicznego myślenia, grafomotoryki.

Karty pracy dostępne poniżej:

https://megawrzuta.pl/filesgroup/2116fe77bbc2616cd27af9577d2f30ea.html

https://megawrzuta.pl/download/c9d1c9fc1f03dd1dbcff6ad7f634ff95.html

 

Źródło:

www.youtobe.com

 

Komentarze